JUDr.PhDr. Jakub Razim, Ph.D.

Employee photo
Contact

585 63 7802

Katedra teorie práva a právních dějin

Právnická fakulta

tř. 17. listopadu 8 (budova B)

2.22

odborný asistent

Functions & membership in academic & non academic bodies:

Vědecká společnost

  • Společnost pro církevní právo (člen, 2022–)

Redakční rada

  • Slovník středověké latiny v českých zemích (člen, 2020–)

Jiné komise a orgány

  • Centrum medievistických studií (Filosofický ústav AVČR a UK) (člen, 2022–)
  • Výzkumné centrum Dvory a rezidence ve středověku (Historický ústav AV ČR) (člen, 2021–)
  • Centrum pro studium středověku (FFUK) (člen, 2019–)
ČLÁNEK
Razim J. Panovnická rada Jindřicha Korutanského. Mediaevalia Historica Bohemica. 2019.
Razim J. Věrnost v Kosmově kronice. Forum Historiae. 2019.
KAPITOLA V KNIZE
Razim J. O povaze a výzkumu úřadů panovnického dvora. Dvory a rezidence v proměnách času. 2023.
Razim J., Šmídová Malárová L. Town Law Books in East Central Europe. Lectures on East Central European Legal History. 2023.
Razim J., Štachová N. Nedíl a přemyslovské Čechy. Historiografické a historické problémy středověku. 2016.
Current courses
Course title Department/Abbrev. Semester Type Classes
Roman Law 1 KTP/MŘP1 ZS Se 6
Encyclopedic and biographical Work KTP/REBP ZS Se 6
Legal History Seminar I. KTP/ROPD1 ZS Se 4

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)